Recenzie și fragmente de carte „După Steve”: Friction Forstall, originea Apple Car, ieșirea lui Jony

După Steve: Cum Apple a devenit o companie de un trilion de dolari și și-a pierdut sufletulNoua carte a WSJ a reporterului de tehnologie NYT Tripp Mickle este lansată astăzi. 9to5Mac a primit o copie avansată pentru revizuire. Paginile sale împart timpul cititorului între urmărirea originilor și carierelor celor doi factori de decizie cheie ai Apple din ultimii ani, Tim Cook și Jony Ive, inclusiv o mare parte din ceea ce a fost deja documentat public. Detalii noi despre ultimul an al lui Scott Forstall la Apple, inițiatorul Apple Watch, și momentele revelatoare de la începutul dezvoltării legendarului proiect Apple Car completează povestea suficient de mult pentru a atrage atenția celor mai mulți observatori Apple.

După Steve revizuiește o mare parte din ultimul deceniu la Apple, în cea mai mare parte din 2011 până în 2019, de la momentul în care cofondatorul Steve Jobs a demisionat din funcția de CEO până la momentul în care șeful de design Jony Ive a părăsit oficial compania. Contul urmărește, de asemenea, mandatul lui Tim Cook în calitate de CEO, în timpul căruia valoarea companiei a crescut vertiginos, în ciuda temerii că Apple ar putea fi condamnată fără conducerea lui Steve Jobs.

Provocarea pentru După Steve face subiectul destul de interesant pentru a fi reluat atât de curând (deși trecerea timpului va ușura această povară). Întrebarea despre ce se va întâmpla cu Apple după moartea lui Steve Jobs îngrijorează mult mai puțini oameni astăzi decât în ​​2011.

De asemenea, este greu să scrii o carte despre Apple astăzi fără a include neapărat un teren deja bine acoperit pentru context. Citirea despre debutul lui Jony Ive la Apple sau despre puținele detalii pe care le cunoaștem despre debutul lui Tim Cook ar putea părea repetitivă pentru oricine deja familiarizat cu aceste personaje. Totuși, noii veniți vor aprecia completarea oferită de detalii despre interacțiunile timpurii ale lui Ive cu Steve Jobs și afinitatea lui Tim Cook pentru fotbalul universitar Auburn.

Mickle presără, de asemenea, noi rapoarte despre puncte cheie ale cronologiei și momente nesemnificative de-a lungul poveștii, care vă captează atenția fără să vă simțiți pe deplin spuse.

De exemplu, Mickle scrie că șeful de software pentru iPhone, Scott Forstall, a fost „apoplectic” când a stabilit că hardware-ul, nu software-ul, a făcut ca un prototip de iPhone 4 să renunțe la apeluri. inainte de „Antennagate” a devenit un fiasco public:

Cea mai problematică ciocnire a avut loc cu Ive. În 2010, Apple se afla în etapele finale de producție a iPhone 4. Un prototip livrat către Forstall a renunțat la apeluri în mod repetat în timp ce era la telefon. El a fost îngrijorat de faptul că problema era legată de software și a sunat personalul pentru a determina ce nu era în regulă. După ce echipa sa nu a găsit probleme de codare, Forstall a descoperit că problema apare din cauza designului telefonului. Îmi doream un iPhone mai subțire și mai ușor, pe care l-a obținut prin înfășurarea antenei metalice în jurul marginilor dispozitivului. Forstall era apoplectic. A dezamăgit designul defectuos în conversațiile cu Jobs și s-a plâns că a fost ținut ascuns de echipa sa de software. M-am înrăit la critici.

Nici Forstall nu a fost un fan al creării Apple Watch, prima idee de produs a lui Jony după moartea lui Steve Jobs, potrivit lui Mickle:

Inginerul din spatele sistemului de operare iPhone s-a îngrijorat că legarea unui computer miniatural la încheieturile oamenilor le va distrage atenția de la viața de zi cu zi. Se temea că a amplificat o consecință neintenționată a iPhone-ului, un dispozitiv atât de captivant încât a absorbit atenția, a întrerupt conversația și a pus șoferii în pericol. Se temea că un ceas va agrava perturbări în viața de zi cu zi prin mutarea notificărilor din buzunarele și poșetele oamenilor la încheieturile lor. Deși nu a exclus un ceas, el a spus că ar trebui să aibă capacități în afara celor deja disponibile pe un iPhone. A predicat prudență.

Îndoiala lui Forstall l-a iritat pe Ive.

Potrivit cărții, Forstall a favorizat în schimb dezvoltarea unui produs în jurul televiziunii.

Forstall, al cărui personal a participat la prezentare, a susținut ideea de a crea un sistem care să reunească canalele TV într-un singur loc, astfel încât oamenii să poată căuta emisiuni cu vocea lor. Sistemul ar afișa, de asemenea, emisiuni pe care oamenii le-au vizionat în mod regulat și ar sugera programe similare de care s-ar putea bucura. Dar pentru ca acesta să funcționeze, Apple avea nevoie de rețele TV pentru a-l cumpăra, un proces îndelungat care ar fi scăpat de sub controlul său. Odată cu creșterea presiunii externe, a revenit lui Tim Cook să decidă următorul pas al Apple: proiectul de ceas al lui Ive sau efortul TV al lui Forstall.

Forstall, desigur, a fost concediat de Tim Cook la începutul mandatului său ca CEO la Apple, așa că Jony a fost promovat la design de software. Oh, cât de mult ar fi putut fi „frecarea cu Forstall” meme dacă „frecarea cu Jony Ive” nu ar fi avut atât de mult spațiu de respirat.

Cu Forstall afară și Jony înăuntru, realitatea face loc altor povești interesante despre Jony Ive, Apple Watch și proiectul Apple Car.

Cartea include povești despre Ive montand un iPod nano cu un EKG pentru a demonstra ce ar putea face un potențial produs Apple Watch, o demonstrație bizară a Apple Car în 2015 și chiar un detaliu jenant în care fotograful din spatele cărții din designul produsului Apple al lui Jony Ive a fost chestionat de Apple să plătească înapoi până la 20 de milioane de dolari, după ce un audit a constatat o taxare excesivă pentru serviciile sale.

Dezvoltarea Apple Car va continua până în prezent, desigur, dar așa a fost acum șapte ani, potrivit După Steve:

Într-o zi din toamna lui 2015, l-am întâlnit pe Tim Cook în Sunnyvale pentru a-i arăta cum își imagina el funcționarea mașinii. Și-a imaginat că vehiculul va fi controlat prin voce, iar pasagerii vor urca și îi vor spune lui Siri unde vor să meargă. Cei doi directori au intrat în interiorul prototipului cabină asemănătoare unui lounge și s-au scufundat în scaune. Afară, un actor a preluat rolul lui Siri și a citit un scenariu care fusese scris pentru demonstrația capricioasă. În timp ce mașina imaginară înainta, m-am prefăcut că mă uit pe geam. “Hei, Siri, care a fost acel restaurant prin care tocmai am trecut?” El a intrebat. Actorul de afară a răspuns. Au urmat încă câteva schimburi cu directori. Apoi am coborât din mașină cu o expresie de satisfacție pe chipul lui, de parcă viitorul ar fi și mai măreț decât și-a imaginat el. Părea să nu înțeleagă inginerii care urmăreau, dintre care unii erau cuprinsi de sentimentul neliniștit că proiectul era la fel de fictiv ca și demonstrația, avansând rapid, dar departe de destinația sa finală.

Formatul cărții sare de la capitol la capitol detaliind experiența lui Jony Ive și acțiunile întreprinse de Tim Cook. Cei doi se intersectează uneori, dar lipsa intersecției este folosită și pentru a descrie o realitate în care Tim Cook i-a permis lui Jony Ive să părăsească Apple fără prea multă fanfară.

Sunt acoperite și perioada în care Jony a încercat să părăsească compania mult mai devreme și povestea cunoscută a ascensiunii sale la jumătate de normă, întoarcerea lui incomodă și inevitabila lui plecare. Scenariul lui Cook este mult mai stabil și mai puțin interesant. Acest lucru se datorează parțial naturii executive a Apple (privat și asemănător omului de stat), deși marea carte despre Tim Cook nu a fost încă scrisă.

Cu toate acestea, lipsește orice mențiune despre povestea de fapt foarte interesantă care s-a întâmplat în culise la Apple în zilele tastaturii fluture MacBook. În ciuda insistenței designerului asupra perfecțiunii, este cu siguranță adevărat că unele hardware-uri Apple au luat direcții de design care au favorizat forma în detrimentul funcției în ultimii ani cu compania.

Cartea surprinde criticile conform cărora s-ar putea să fi fost plătit în plus, în special în timp ce, fără îndoială, a fost distras de dorința de a părăsi compania, dar cineva ar putea scrie o carte întreagă despre starea Mac-ului în ultimii ani ai lui Jony și recuperarea sa aclamată de critici după eliberare. . .

Cat despre subtitrare, Cum Apple a devenit o companie de un trilion de dolari și și-a pierdut sufletul prima este surprinsă de fapt, în timp ce a doua afirmație este, fără îndoială, editorială și lăsată deschisă dezbaterii. Această încadrare în care Cook a mutat compania dintr-un loc care avea o mentalitate pro-financiară de succes este prezentă în toată cartea.

Din fericire, editorializarea este destul de ușoară pentru asta După Steve ar trebui să fie acceptabil chiar și pentru cei care se încântă la subtitrare. După Steve: Cum Apple a devenit o companie de un trilion de dolari și și-a pierdut sufletul de Tripp Mickle a fost lansat astăzi.

FTC: Folosim linkuri afiliate automate generatoare de venituri. După.